Złe nawyki żywieniowe do kosza

Nieodpowiednie zwyczaje żywieniowe bywają często przyczyną tego, że nie możemy zrzucić wagi. Ćwiczymy, odpowiednio się żywimy, jednak nasze przyzwyczajenia, nieraz jeszcze z dzieciństwa, szkodzą nam w osiągnięciu odpowiadających nam wyników. Sprawdź czy któreś nieodpowiednie zwyczaje występują u ciebie i wymień je, a bez wątpienia poczujesz się dobrze.

Po pierwsze spożywamy posiłki za szybko. Zwykle przyczyną takiej sytuacji jest poganianie czy to do pracy czy do szkoły. Ale również już od dziecka rodzice i dziadkowie popędzali nas posiłkiem, ponieważ trzeba będzie odgrzewać itd. W skutek tego jemy bardzo szybko, a przez to spożywamy większe porcje. Więc zwolnijmy tempo posiłku na w dużym stopniu powolniejsze. Przeżuwajmy więcej razy, wykonujmy niedługi odstępy w spożywaniu, a przyczyni się to do tego, że zjedzone posiłki będą niewielkie.

Kolejnym złym zwyczajem jest spożywanie przed ekranem telewizora, monitorem komputera lub robiąc inne działania. Nie ustanawiamy sobie czasu na spożywanie posiłków i absolutnie tylko na to. Gdy jesteśmy pochłonięci serialem w telewizji lub artykułem w gazecie nie zdajemy sobie sprawy ile istotnie tego pokarmy jemy. A jego porcje wtedy bywają sporo większe. Z tego powodu konieczne jest, abyśmy jedząc obiad czy kolację skoncentrowali się tylko na tym zajęciu.

Następnym przyzwyczajeniem, które wciskano nam już od dziecka to pochłanianie wszystkiego co zaserwowano nam na talerzu. I mimo tego, że choć jesteśmy już pełni to spożywamy w dalszym ciągu, bo pusty talerz wygląda ładniej lub nie chcemy zrobić komuś troski. Wskazówką jest wkładanie sobie mniejszych porcji. W każdej chwili będziemy mogli sobie dołożyć albo dopomnieć się o dokładkę, co bez wątpienia zadowoli gospodynię, u której jemy obiad.

Picie w czasie obiadu to powszechne przyzwyczajenie tak u dzieci jak też osób dorosłych. I jest to zjawisko niekorzystne. Napoje rozwadniają soki żołądkowe, które wówczas nie spełniają swojego przeznaczenia w trakcie trawienia. Lecz to nie wszystko. Sączenie napojów podczas jedzenia powoduje zmiękczanie pokarmów co powoduje, że możemy spożyć go znacznie więcej. Najwłaściwiej jest wypić wodę zanim przystąpimy do posiłku, wtedy spożyjemy mniejsze porcje albo pewien czas po jedzeniu.

Na obiad przeznaczamy sporych rozmiarów talerz. Lecz czy to nieodzowne? Na dużym talerzu nigdy nie nałożymy sobie niewielkiej porcji ziemniaczków, gdyż będzie nam się zdawać, że to za niewiele. Dlatego czas zmienić to przyzwyczajenie i fałszywe pojęcie. Od dziś do posiłków obiadowych używaj nieduże talerzyki, na których na pewno będzie znajdować się należyta porcja pokarmu.

Usuwanie nieodpowiednich zwyczajów żywieniowych to naprawdę prosta sprawa. Parę łatwych zasad, lecz ich przeznaczenie jest naprawdę istotne. Trzymanie się tych zasad nie jest skomplikowane i nie oczekuje od nas wielkiego poświęcenia, dlatego każda osoba może już teraz wcielić do życia odpowiednie dla zdrowia i sprzyjające nam zwyczaje odnośnie żywienia.